Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleške

Beleška 74

 

 Razgovori s povodom

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske beleške

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Nehargil

 

DNEVNIČKE BELEŠKE

 

 

Beleška 74 - 08.12.2011

Prva Objava Svetlosti

U susret Kratkodnevici, Danu Mladog Sunca

 

Najveći praznik ikada slavljen među svim narodima sveta, Kratkodnevica je dan Mladog Sunca, dan Rađanja Sunca i Objave Svetlosti koja izranja iz Tame, dan Objave Života.

Prvi Nehar, Prva Objava Svetlosti u sumerskoj tradicji označava Rođenje Šammaša. Ritualno se proslavlja kao Svetkovina Nove Godine Bratstva Crnih Sveštenika, Zagmuk Neharpap. Svetkovine počinju 17. decembra u čast Kratkodnevice proslavljanjem pet dana Tame, a Rađanje Sunca 22. decembra se proslavlja 12 dana i traje do 2. januara naredne godine. Svetkovina Kratkodnevice je poznata kod evropskih naroda i starih tradicija kao Svetkovina Jule, a kod starih Slovena kao Božić Svarožić, Rađanje Svaroga...

Tradiciju kulta Sunca imali su skoro svi narodi - Sumeri, Vavilonci, Grci, Rimljani, Egipćani, Etrurci, Kelti, Sloveni, ali i stanovnici zemalja koje su hiljadama kilometara daleko, Inke, Maje i Asteci, a takođe i narodi i kulture dalekog Istoka. Užareno Sunce smatralo se Univerzalnim Ocem, Božanskom silom koja simbolizuje Život i Smrt. U Njegovu čast podizani su mnogi hramovi u kojima su se izvodili razni rituali, i to po tačno određnoj astronomskoj satnici. Osam je velikih svetkovina u čast Sunca: zimski solsticijum (kratkodnevica 22. decembar, 0° Jarca) i letnji (dugodnevica 21. jun, 0° Raka), kao i prolećni i jesenji ekvinocijum (ravnodnevice 21. mart, 0°  Ovna i 23. septembar 0° Vage) koji zajedno čine četiri ulaska u godišnja doba i još četiri svetkovine koje su se slavile kao kulminacije godišnjih doba, odnosno sredine zime, proleća, leta i jeseni. Ovo su, prema svim tradicijama, višednevne svetkovine koje se proslavljaju ne samo tradicionalno kao velika slavlja, već i ritualno vršenjem mnogobrojnih obreda i običaja, koji su manje ili više slični u gotovo svim tradicijama, bilo religijskim ili magijskim.

Drevni narodi strepeli su kada je dolaskom zime dan postajao kraći, a noć duža, jer su mislili da se Sunce možda već sutradan neće pojaviti i da će ih obaviti večna Tama i Smrt. Podizanjem Hramova i vršenjem Svetkovina i Obreda molili su se za ponovni dolazak Svetlosti. Jedno od mnogih takvih svetilišta jeste i Stounhendž, u engleskoj dolini Solzberi. Stounhendž i danas okuplja mnoge poštovaoce kulta Sunca, a naročito neodruide, koje je i država priznala kao zvaničnu pagansku religiju. Druidi su sveštenici koji potiću od starih Kelta, a osim što su izvodili verske obrede, bili su sudije, učitelji i iscelitelji. Oni veruju da Sunce poseduje magijsku moć i da se tom energijom kada je nagomilana (akumulirana) mogu činiti nezamisliva čuda.

Pripadnici kulta Sunca verovali su da mogu da utiču na kretanje ove zvezde, naročito u slučaju zimskog solsticijuma ili pak pomračenja kojeg su se najviše plašili. Inke su u nebo odapinjali strele sa zapaljenim vrhovima nadajući se da će tako ponovo zapaliti sunčevu svetlost koja se gasi, i oterati nebesko čudovište tame koje preti da ga progutata. Maje su smatrale Sunce izvorom celokupne životne snage, nazvajući ga Ipalnemohuani, "Onaj zahvaljujući kome Ijudi žive". Budući da je srce za njih bilo simbol života, ritualno su ga vadili iz životinja, ali i ljudi i prinosili kao žrtvu - da bi Suncu podarili snagu i olakšali mu prelazak preko neba. Slični rituali  praktikovani su i u drevnom Egiptu, ali je faraon, kao predstavnik Sunca ritualno vršio ophod, svečani obilazak oko zidova Hrama, čime je simbolički pokazivao "užarenoj nebeskoj lopti" kako da izađe iz Tame. Nakon jesenje ravnodnevice, u Egiptu se svetkovalo "Rođenje Sunčevog Štapa" (sredina jeseni) jer je, kako se verovalo, svakim danom bivalo sve niže, slabije je grejalo i osvetljavalo, pa mu je bio potreban štap da se na njega osloni.

Na malezijskim ostrvima, gde se takođe negovao kult Sunca, vračevi su u njegovu čast izvodili određene rituale: uzeli bi nekoliko biljaka i korala, dva pramena kose odsečene detetu iz svoje porodice, dva zuba ili celu vilicu sa kostura nekog svog pretka, sve to stavili u zamotuljak i ostavili na groblju da prenoći. Sutradan, pre izlaska sunca pokupili bi to, odneli na planinu pa odradili jos jedan ritual: na pljosnati kamen stavili bi tri različite biljke, grančicu suvog korala, a zamotuljak obesili na granu drveta čim bi se iza horizonta promolili prvi zraci. Tada bi zapalili vatru koja se ritualno preskakala, trljali kamen suvim koralom i izgovarali: "Sunce! Radim ovo da bi postalo što toplije i da bi moglo da pojedeš sve oblake na nebu." Vrač bi proveo ceo dan na planini, a obred bi ponovio pre zalaska sunca.

Stanovnici najzabačenijih severno-američkih ostrva, gde devet meseci vlada polarna noć, prizivaju svetlost "moćne zvezde" pomoću Sunčevog Kamena. Za tu priliku uzimaju okrugli kamen, obmotaju ga crvenom trakom u koju zabodu sovino perje, simbol sunčevih zraka, a onda pevuše bajalice. Potom ga obese na sveto drvo pred kojim vračevi sutradan prinose žrtvu izgovarajući odgovarajuću bajalicu. Ovim ritualom Suncu se upućuje molba da ponovo izađe.

Mnogo bi se toga moglo napisati i opisati svakavih rituala vršenih u slavu Sunca, što bi mogla biti tema čitave jedne studije. Ali, ja ću se zadržati samo na predstojećoj Svetkovini Kratkodnevice koji je u skoro svim tradicijama istovremno žalopojka za umirućim Suncem i hvalospev ponovnom rađanju. Međutim, postoji i neko ko se i te kako raduje ovoj svetkovini, a to su magovi, vračare, veštice i mnogi koji u najdužoj noći kroz sito nalivaju u posude vodu sa izvora, jer smatraju da ova voda, uz izgovorene bajalice postaje začarana i koriste je prilikom izvođenja magijskih rituala u narednom jednogodišnjem ciklusu.

U našoj staroj tradiciji ovaj je dan pripisan Svarogu, Sunčanom Bogu, Stvoritelju svega na Nebu i Zemlji, a na narod ga je zvao Višnji Bog (Svevišnji). Po jednom zapisu, Svarogova žena Vida zamolila ga je da stvori čoveka po svom obličju. Svarog je uzeo sveto drvo Hrast, oblikovao čoveka i udahnuo mu dah životni. Tako je postao prvi čovek, Dubravko, a od svete Lipe beše oblikovana prva žena kojoj je dah životni podarila sama Vida, nadenuvši joj ime Ljubljenica.

Kipovi Svaroga u hramovima bili su u sedećem položaju, poput kralja na prestolu. Na prsima je imao dvoglavog orla, a na glavi kapu s bivoljim rogovima. Držao je dva žezla sa figurom Sunca na svakom. Uz Hramove, kultno mesto bilo mu je i porodično ognjište. U čast Svaroga, Sloveni su ritualno stavljali na ognjište Hrastov Badnjak, koji je predstavljao Duhove predaka i Duhove Vatre koji razgorevaju vatru Sunca. U čast Svaroga žreci su pravili velike kolače, koje su kao Žrtvu Obilja prinosili sa želeljom da takvo obilje bude i u narednoj godini. Kolači se i dan-danas spremaju pod imenom "česnica". Za Svaroga su vezani razni fetiši protiv uroka i lopatice životinja na kojima se gatalo. Predstavljali su ga orao, leska, orah, žito i vinova loza. U Njegovu čast održavane su maškarade i koledari. Vreme Svaroga padalo je od Badnje večeri do Poklada, a kao najmoćnijem Bogu, pripadali su mu Sunce, Mesec, duga, zvezde, a od duhovnih bića Vile. Sve ove osobine Svaroga, kao i obrede u njegovu čast, preuzeli su hrišćanski misionari, pripisujući ih Hristu, kako bi lakše nametnuli novu veru koja se širila iz Rimskog, tada već, hrišćanskog carstva. O brutalnosti koja je izkazivana nasilnim pokrštavanjem, neću ovom prilikom govoriti, ali "nova vera" nije zamenila "staru". Takvu moć crkva nije imala, osim što je primenom sile preko vladara i carske vojske primorala narode da prihvate nova imena i nova tumačenja obreda koji nisu ni za jedan detalj promenjeni. Carska crkva koja je jedino težila zemaljskoj vlasti i bogatstvu, dominirala je samo na osnovnim dogmatskim postulatima svog učenja, a svi rituali i obredi prihvatani su na terenu onakvim kakvi jesu. Zato danas i imamo toliko raznorodnih hrišćanskih verovanja i običaja, a koji zapravo nemaju nikakve veze sa izvornim hrišćanstvom. Zato je danas formalizam toliko rasprostranjen među onima koji se članovima crkve smatraju i zato je danas težnja ka vraćanju istinskim korenima toliko rasprostranjena. Čuvajući svoje običaje i obrede, narodi su uspeli da sačuvaju svoje dostojanstvo odbacujući lažni sjaj crkve, čije je učenje, do u potpunosti bez ikakvog sadržaja i vrednosti, jer i ono što je u dogmatskom smislu ostalo da živi u crkvi, takođe je falsifikat i pokraden sadržaj još starijih religija i drevnih učenja. No, i ovo je sasvim druga tema...

Najkraći dan i najduža noć u godini, oduvek su u narodu činili decembar mesecom čiji su se dani s nestrpljenjem brojali. Ali samo oni malobrojni posvećenici, znali su da svojim mislima i Obredima, iskoriste ovo hladno i mračno doba godine kad se stiču i sažimaju najmoćnije sile Svemira. Rituali koji se vrše u ove Svete Dane imaju najmoćnije dejstvo jer se u ovo vreme sažimaju Sile Svetlosti i Sile Tame, dve najmoćnije sile iz kojih proističe sve što je nastalo. Trenutak Kratkodnevice, egzaktno je tren u kojem se dodiruju neprotežna i protežna Beskonačnost u svom ispoljavanju i isijavanju u prostor i kroz vreme. Najbolji dan za promenu svake vrste, za transformaciju svesti, odbacivanje svega prevaziđenog i započinjanje novog. Momenat, kada je gotovo sasvim izvesno, da će promena uroditi plodom. Zbog toga je ova Svetkovina u svim tradicijama bila vreme kada se odbacivao "stari" i započinjao "novi život". Vreme samoinicijacije i inicijacije, vreme posvećenja, vreme otvaranja Svih Nebeskih Kapija.

U ove dane, oduvek slavljene i praznovane, dane odmora od svake vrste zemaljskog posla, posvećenici su pravili amajlije od suvog cveća i drveća, stvarali i osmišljavali nove bajalice i obrede, spajali bilje u nove meleme i tinkture, prizivali Duhove iz svih Svetova i dimenzija i upučivali molitve i hvalospeve Bogovima. Pet poslednjih dana u ritualnoj godini, najmračnijih dana kada sve miriše na smrt, i prirode i čoveka, posvećenici su uspevali da kroz Beskrajnu Tamu prizovu Svetlost i Život, i za prirodu i za čoveka. Svetkovina Kratkodnevice, počinje 17. decembra i traje do 22. decembra. Ovo su dani u kojima posvećenik kruniše svoj magijski rad, sažima znanje i sumira svoje delo, da bi dobio šansu da nakon pet dana obhoda Carstvom Tame, šestog dana izroni u Svetlosti zajedno sa Suncem koje se Rađa, a sedmog dana silaskom u Bezdan primi inicijaciju direktno od Bogova. Tog šestog dana u nadužoj noći pred Rađanje Mladog Sunca 22. decembra, posvećenik pali ogromnu ritualnu Vatru. Kaže se u starim grimoarima, da plamen mora biti što viši kako bi se duša mogla stopiti uz Svetlost i Toplotu i sa njima zajedno raspršila po Svemiru.To je drevni i primitivni ritual Izranjanja Svetlosti kroz koji se duša stapa sa Vatrom u meditativnom zanosu i ritualnom plesu oko Vatre. Sedmog dana, na drugi dan Mladog Sunca obavlja se najpre Obred Prelazak Bezdana ritualnim i preskakanjem plamena i prolaskom kroz Vatru, kojom se prima blagodat Svete Inicijacije od Bogova sa svih Ravni postojanja (Prva Kapija). Narednog, trećeg dana zastoja Sunca uz veliko slavlje i veliku vatru se obavlja ritual Izranjanje Svetlosti. Po tom sledi devet dana Svetkovine od 25. decembra do 1. januara u kojima se simbolički, kroz rituale otvara sedam Kapija Zvezdanog Sveta. Poslednji dan posvećen je Jog Sototu, Čuvaru Kapije Ganzir, prolaza u Onostrani Svet Drevnih Bogova (Deveta Kapija). Dve svetkovine ovako spojene traju ukupno 17 dana, 7 dana Svetkovine Kratkodnevice i 12 dana Nove Godine od kojih se dva centralna dana, poslednja dva dana Kratkodnevice i prva dva Nove godine međusobno prepliću i stapaju u trećem koji sledi, kada se Svetlost i Tama sažimaju, kada je sve u potpunom "zastoju", kad se neprotežna i protežna Beskonačnost stapaju u trenutnom, Svemir se otvara i omogućava da se Vidi ono što prolazi a još nije prošlo i ono što dolazi a još nije došlo. Sva Nebesa svoje Dveri otvaraju, a Čuvari što iza Kapija bdiju, svakom su Posvećeniku, namerniku da pred Lice Bogova stane, naklonjeni i blagodarni.

A šta se na Nebesima dešava? Od letnjeg do zimskog solsticijuma dani postaju sve kraći i hladniji. Iz perspektive severne hemisfere izgleda kao da se Sunce pomera ka Jugu, čime postaje vizuelno manje i kratkotrajnije. Skraćivanje dana i postepeno odumiranje prirode, simbolički je predstavljalo proces smrti. Starim narodima je to izgledalo kao Smrt Sunca. Pad Sunca bio je potpun 22. decembra kada, krećući se sve južnije, tokom šest meseci, dostiže svoju najužniju, odnosno, najnižu tačku na vidljivom nebu. Tada se događa jedan fenomen kada izgleda kao da se Sunce više ne kreće ka Jugu već se zaustavlja i u tom zastoju ostaje puna tri dana. Tokom ova tri dana, astrološki posmatrano, Sunce se nalazi u konjukciji sa Južnim Krstom, Sazvežđe Crux. Nakon ova tri dana Sunce se 25. decembra pomera za jedan stepen severno, najavljujući duže dane, više toplote i svetlosti. Simbolika je potpuno ista u svim solarnim kultovima, Bog umire na krstu, tri dana boravi u podzemnom svetu i potom uskrsava, ponovo se rađa.

Rituali koji se izvode na Kratkodnevicu imaju najveću moć, a da bi svi Duhovi zadovoljni bili, u kadionici tokom svih obreda treba da gori Sveti Miris, mešavina sasušenih listova lovora, zelenike, smreke, bora, ruzmarina i latica hrizanteme (zimska ruža). Istucan prah biljaka treba pomešati u odnosu jedan prema jedan sa grudvicama tamjana smirne i zapaliti na užarenom uglju.

Prvi ritual se izvodi u noći između 17. i 18. decembra i treba ga ponoviti narednih pet noći za redom. Kao i u svim ostalim ritualima, potrebno je u kadionici upaliti tamjan prema receptu koji je opisan. Za ovaj ritual neophodno je imati tri sveće crvenu, zelenu i žutu, papir na kojem treba ispisati želju, određenu nameru ili mantru energetskog univerzalnog dejstva i pripremljen gorionik, posudu od metala, posebno namenjenu za ovaj ritual.

Ritual se izvodi jednostavno. Najpre se upale sve tri sveće a potom tamjan u kadionici. Nakon što se potpuno skoncentrišemo, devet puta izgovaramo mantru zapisanu na papiru, (po tri puta nad svakom svećom). Kada se devet ponavljanja mantre završi, papir sa Zapisom se spali nad srednjom svećom i ostavi u metalnoj posudi da dogori do kraja. U posudi se može upaliti i manja vatra od hrastovih grančica i u tu vatru baciti Zapis. Dok papir dogoreva, mentalno projektujemo svu svoju snagu i moć u vidu svetlosnog zraka koji izlazi iz našeg tela i preko plamena kojim sagoreva papir u posudi naša snaga i moć se vezuju za tu posudu. Kada se ritual završi, posudu poklopiti i ostaviti do narednog dana. Ovaj ritual se na istovetan način ponavlja pet noći za redom, a u šestoj noći pre izlaska Sunca, sav pepeo od pet spaljenih Zapisa treba zakopati u zemlju na nekom nepristupačnom mestu. Posuda u kojoj su spaljeni Zapisi se umota u čisto platno i ostavi na sigurno mesto. Ona se ne sme ni za šta drugo koristiti i upotrebljavati. Kasnije, tokom dolazeće godine, kad god nam zatreba da prizovemo svoju snagu i moć koju smo vezali za posudu, potrebno je samo da "odzvonimo" Svemiru, tako što ćemo malim drvenim maljem (steng) udarati u posudu kao u zvono i istovremeno ponovljati mantru koja je zapisana i spaljena u posudi. Taj Zapis ili mantra treba da bude jednostavan i u kratkoj formi jer se mora upamtiti i izgovarati uz zvonjenje posude istim rečima koje su bile zapisane pre spaljivanja. Univezalna forma Zapisa je u primeru koji sledi:

JA ZNAM SVE

JA MOGU SVE

JA HOĆU SVE

JA IMAM SVE

U trenucima kada nam tokom godine padne samopouzdanje, ako se pojavi depresija ili osetimo pad imuniteta, jednostavno udaramo stengom u posudu i ponavljamo tu istu mantru u ritmu dok god se ne osetimo snažnije. A snaga i moć, onaj ko je probao to zna, vraćaju se za nekoliko minuta.

Sudeći po priči u pozadini svetkovine, i običaja koji se tokom nje izvode, posvećenici su u ovom vekovima starom, možda čak najstarijem prazniku, višednevnoj Svetkovini Kratkodnevice, koristili mogućnost da za šest dana magijskim ritualima uspostave kontakte sa višim bićima, a da sedmog dana za tu veštinu dobiju inicijaciju od Boga, i postanu magovi, vračevi ili veštice.

Obredi koji se vrše počev od 17. decembra izvode se u mukloj tišini, a započinje se ritualnim kuvanjem variva od sedam vrsta semena koji simbolički predstavljaju sedam Nebeskih Božanstava, ekvivalentnih sa sedam planeta (pšenica, kukuruz, raž, zob, ječam, heljda i suncokret). Od brašna istih žitarica se sprema i obredni žrtveni hleb (česnica) u noći pred uzdizanje Sunca. Ovo varivo koje predstavlja jedini obrok tog prvog dana svetkovine u starom Sumeru se naziva Zagluk i jer se pravi od svetih biljaka koje nose seme života.

Gotovo identičan običaj postoji i kod starih Slovena, a ovaj dan je poznat pod imenom Varindan ili Varice. Kasnije su hrišćani ovaj dan posvetili sv. Varvari. Po zapisu raznih etnologa, na Varindan se i danas izvodi neobični ritual - jedini u nizu, tokom kojeg se mora sve vreme samo ćutati i raditi. Tako je bilo u celom svetu, a po pisanju poznatog etnologa Mileta Nedeljkovića, tako je bilo, i još uvek se radi u pojedinim krajevima Srbije. U svojoj knjizi "Srpski običajni kalendar" Nedeljković, ispod datuma 17. decembar, pod naslovom "Varica" je zapisao kako narod, dan koji crkva naziva Sveta Varvara i dalje zove Varindan po varenom (kuvanom) zrnevlju koje se ovog dana obredno sprema. Na Varindan je u svakoj kući kuvano pomešano zrnevlje svih žitarica, a ponegde su dodavali i seme tikve pa i plodove voća i povrća. Prilikom kuvanja ovog obrednog jela se nije smela voda dolivati, niti sipati so. Jedini začin koji se dodavao je đumbir. Kuvanje se po pravilu sve vreme vrši ćuteći, jer je Varindan prvi dan kada počinje vračanje. Dan kada nastupaju dani potpune Tame i svih užasnih sila prirode.

Treba napomenuti i činjenicu da je već 18. decembar, odvajkada bio prvi dan velikih proslava kojima su Ijudi pokušavali da jake, prirodne i natprirodne sile, naprave svojim saveznicima u ritualima paljenja obredne Vatre. Danas se samo u određenim krajevima sveta vatra za Kratkodnevicu organizuje kolektivno. Ali su mnogi, upućeni u okultne tajne sjedinjenja čoveka i prirode, i dalje verni ovom običaju, pa na ovaj dan izvode mali ritual kod kuće ili u dvorištu.

Osim ritualne Vatre, ukoliko je kolektivna, u noći Kratkodnevice posvećenik sam za sebe pali uvezanu gomilu neparnog broja sveća (devet, jedanaest ili trinaest) od čistog voska i gledajući kako se vosak topi, razmišlja o novim planovima i podseća se na stare događaje. Upliv misli kroz Vatru Kratkodnevice je najbolji način i da se otklone sve slabosti i nedostaci, a samim tim da se čovek oslobodi strahova i drugih vezujućih sila.

Energetski tokovi su u vim danima toliko jaki da naše misli stižu telepatski mnogo brže do cilja kojem smo ih uputili, bilo da po Božanskom Promislu tražimo, bilo da svoju moć u prostor emaniramo. Verovanje u moći koje se upijaju, emaniraju ili razvijaju tokom Svetkovine Kratkodnevice je toliko stara, da se može reći da je zapisana u kolektivnoj svesti čovečanstva. Na to ukazuju i arheološki dokazi s lokaliteta širom Planete. Rituali Kratkodnevice, tvrde antropolozi, stariji su od bilo koje organizovane religije. Kada su Ijudi videli Sunce u njegovoj najslabijoj fazi i vegetaciju već uvelu, strahovali su da se Svetlost i Život nikada više neće vratiti. Zbog toga su palili velike vatre od debla Svetog Drveta (badnjak), a na stabla drveća kačili su baklje i danju, da bi Suncu dali snagu da iz Tame izroni. Kuće i sva staništa su ukrašavali zimzelenim drvećem da bi podstakli biljke da ponovo rastu i ozelene kad zima prođe. Svi narodi, sve religije i magijski sistemi na neki od načina, proslavljali su Kratkodnevicu, a svima je zajednička tema Sunce, Bog Sunca koji se ponovo rađa u najmračnijoj noći u godini da bi Život krenuo iz početka.

A početak je ulazak u Novu Godinu. Poslednjih vekova, a naročito poslednjih decenija, sve je veći broj onih koji veruju da je 1. januar ne samo početak Nove Godine već i velika prekretnica koja budi nadu da nam život baš od tog dana može postati bolji, spokojniji, lepši, bogatiji. Zbog toga mnogi veruju da svetkovine u čast praznika Nove Godine, moraju biti pune simboličkih radnji: u kući svi treba da su zdravi i čisti, ostava puna namirnica i hrane, novčanik pun para, a duša puna sreće i radosti. Da bi se to postiglo ljudi jedni drugima daruju poklone kako bi u Novu godinu ušli sa nekim novim stvarima, a zdravicama i čestitkama žele da u novi ciklus uđu sa novim i dobrim emocijama.

Sve bi to bilo dobro, da ne postoji takozvana kalendarska zbrka, najpre oko starog i novog, Julijanskog i Gregorijanskog kalendara, a onda i zbrka u samim obredima koji danas uglavnom izgledaju kao papazjanija paganskih i hrišćanskih rituala. A od davnina se smatralo da i duh i dušu i telo treba pripremiti za novo putovanje, za nova stremljenja koja dolaze... Ta priprema počinje od Kratkodnevice 22. decembra i završava se 1. i 2. janara. Samo obredi vršeni u ove dane Svetkovine Nove Godine, imaće svoje čarobno dejstvo. Rituale visoke Kraljevske magije neću opisivati niti rituale otvaranja devet Kapija, jer je to namenjeno istinskim psvećenicima. Zato ću se zadržati na onim obredima koje svako može učiniti, bez bilo kakve predhodne inicijacije ili samoinicijacije. To su mali rituali ili radnje koje se čine u skladu sa primenjenom Osnovnom Magijom Elemenata.

Nema boljeg načina da se okonča stara godina nego što je to detaljno pospremanje sopstvenog obitavališta ali i sopstvene prošlosti, zatim pravljenja planova za budućnost i oživljavanja stvarnosti sadašnjeg trenutka. Najbolje je pre svih svetkovina odvojiti dva, tri dana za generalno spremanje kuće ili prostora u kome se živi koje podrazumeva temeljno rasčišćavanje i čišćenje prostora. Nered u prostoru nije samo običan nered nastao zbog toga što je čovek nemaran u održavanju higijene stanovanja, ili što je nakupio obilje stvari i nema vremena da ih adekvatno smesti, to je stanje koje upozorava. Zatrpavanjem životnog prostora podsvesno se ukazujuje na nered u unutrašnjosti bića, u mislima i emocijama i neskladu koji se produbljuje između misaonog i dejstvenog emotivnog i razumnog. Jednostavno, nered u prostoru upozorava na nered u duši. Nered u prostoru je suptilna projekcija različitih konfuznih životnih situacija koji, s druge strane, fizički nedozvoljava nesmetan protok energije, stvara blokade i povratno sprečava čoveka da jasno razmišlja. Nered u kući priziva stagnaciju i sprečava kreativnu aktivnost, ukazuje na nespremnost da se razreše problemi koji su ostali iz prošlih događanja. Budući da se život odvija u ciklusima, da bi se kročilo u novi, sav balast prošlog mora biti raščišćen. Čovek se mora pozabaviti radom na sebi i oko sebe, čišćenjem sopstvene unutrašnjosti i sopstvenog okruženja. Menjajući pristup svojem okruženju, čovek, paralelno i sebe dovodi bliže postavljanju realnih ciljeva, sagledavanju stvarnosti i preduzimanju akcije. Zato se uvek na kraju godine praktikuje veliko spremanje neposredno pred početak Svetkovina. Time čovek pokazuje spremnost da se oslobodi balasta prošlosti i adekvatno pripremi za novi ciklus.

Devet malih rituala pripreme za ulazak u Novu Godinu, manje ili više nalikuju jedni drugima u skoro svim tradicijama. Odnose se na energetsko čišćenje i zaštitu prostora, kao i prizivanje zdravih energija. Temelj svih ovih radnji je u osnovnoj Magiji Elemenata i glavni cilj im je čišćenje i zaštita ne samo sopstvene aure već i aure svake stvari koju posedujemo. Na ovaj način se možemo odbraniti od svih mogućih napada sa astralne ravni, negativnih zračenja energije u okruženju, svih loših misli koje nam mogu biti upućene ili koje su ostale vezane na našoj garderobi, ili ličnim stvarima, bilo urokljivim pogledima, bilo vezujućim zajedljivim mislima, ali i svim začaranim stvarima koje možda baš neko iz zavisti ili pakosti bacio u naš prostor.

Prvi Ritual - 22. decembar

U rano jutro na Kratkodnevicu, sa prvim zracima Sunca treba obaviti čišćenje i zaštitu prostora bacanjem Posvećene Soli. Uzmite u jednu čistu činiju izvesnu količinu soli i postavljajući desnu ruku iznad činije izgovorite bajalice pročišćenja i posvećenja soli (ukoliko ste levoruki onda to činite levom rukom).

Za čišćenje soli treba izgovoriti sledeću bajalicu:

ČISTIM OVU SO ZEMLJE,

DA MI BUDE OD KORISTI I POMOĆI

U SVIM MOJIM RADNJAMA KOJE ĆU ČINITI,

TAKO, DA BUDE ČISTA

KAO ŠTO JE ČIST ELEMENT ZEMLJE OD KOJEG JE SAZDANA.

NEKA TAKO BUDE.

Potom posvetite so sledećim rečima:

POSVEĆUJEM OVU SO ZEMLJE,

DA MI BUDE OD KORISTI I POMOĆI

U SVIM MOJIM RADNJAMA KOJE ĆU ČINITI,

TAKO, DA MI BUDE VERAN SAVEZNIK.

NEKA TAKO BUDE.

Bacite so u sve ćoškove i po ivicama izgovarajući bajalicu čišćenja prostora:

ČISTIM OVAJ PROSTOR
SILOM ČISTE ZEMLJE
I SNAGOM SVOJE VOLJE,
DA BUDE PROČIŠĆEN
KAKO BIH (bi smo) OSTVARIO/la/li SK
LAD
U SVOM (našem) ŽIVOTU
I NA SVIM PLANOVIMA POSTOJANJA

Zatim stanite na sredinu prostorije i bacite po malo soli na sve stvari izgovarajući sledeću bajalicu:

ČISTIM OVE STVARI

SILOM ČISTE ZEMLJE

I SNAGOM SVOJE VOLJE,

DA BUDU PROČIŠĆENE,

KAKO BI MI BILE NA KORIST

U SVIM DELIMA MOJIM

I KAKO BI MI POMOGLE

STVARANJU SKLADA U ŽIVOTU

I NA SVIM PLANOVIMA POSTOJANJA.

Ponoviti ove radnje u svakoj prostoriji kuće ili stana.

Ovim je Prvi Pripremni Ritual završen. Ne zaboravita da je so, još od najstarijih vremena bila najefikasnije sredstvo za zaštitu od svih neželjenih uticaja, pa čak i napada Demonskih Sila.

Drugi Ritual - 23. decembar

Ovo je centralni dan "potpunog" zastoja, ne samo Sunca na najjužnijoj tačci, već i celokupne vegetacije. Ovog dana u podne treba oplemeniti sve biljke koje se drže u kući, tako što se najpre podberu uveli i oštećeni listovi, a po tom se biljke istuširaju ili im se prebrišu listovi. Zemlju u saksijama treba malo raskopati i dodati humus. Kada se priprema biljaka završi unesite ih sve u jednu prostoriju i poređajte u krug. Stanite u sredinu kruga i izgovorite sledeću bajalicu: 

BLAGODAĆU NESPOZNATLJIVE SVETVARI
IZ KOJE SVE PROISTIČE
PRIZIVAM VAS O DREVNI ENTI

VAS I SVE DUHOVE

ZAŠTITNIKE DRVETA SVAKOG I SVAKE TRAVKE
UČINITE DA DRVO SVAKO I CVAST SVAKA

ŠTO PRED VAMA OVDE STOJI

RAZAPNE ŠTIT SVOJ NA SVE STRANE

I ZAŠTITI OVAJ DOM I ŽIVOT MOJ

OD SVAKOG UTICAJA

ZLE TVARI

ZLOG DUHA

ZLOG POGLEDA

ZLE REČI

ZLE MISLI
SILOM NEBA I ZEMLJE
ONO ŠTO JA KAŽEM TAKO MORA BITI
SILOM SUNCA I MESECA
ONO ŠTO JA HOĆU TAKO ĆE I BITI
NEKA JE SLAVA NEBESIMA
I SLAVA ZEMLJI NEKA BUDE ZAUVEK
IZREKOH REČI MOĆI

Kada završite ritual, razmestite sve biljke po kući tako da u svakoj sobi bude barem po jedna biljka. Ne za boravite da su biljke najbolji prirodni jonizatori i najmoćniji talismani zaštete prostora od svakog uticaja. Biljke se mogu iskoristiti i kao odlična zaštita od astralnih uticaja. Najbolje je prostor urediti biljkama prema astrokorespondencijama, kako svojim tako i ostalih ukućana. Ukoliko u kući nemate ni jednu biljku to je veoma loše i preporučujem vam da baš na ovaj dan izađete i kupite barem jednu biljku koju ćete uneti u kuću. Najbolje da to bude biljka sa mesnatim listovima, kao što su aloja, dracena, fikus, filadendron ili lozica. Proučite biljke pre nego što ih u kuću unesete i, kao što rekoh, koristite se astrokorespondencijama. Neke biljke mogu imati i veoma loš uticaj. Na primer Crvena lozica (Parthenocissus) koju zovu Devojačka kosa, izuzetno podstiče strast kod žena i pojačava težnju ka muškarcima. Tako da ova biljka kod žena koje ne mogu zadovoljiti svoje uvećane seksualne apetite može izazvati depresiju, patnju i unutrašnju bol koja se može manifestovati poremećajem rada žlezda sa unutrašnjim lučenjem hormona. Ili, na primer Lijander (Nerium aleander) veoma često loše deluje na muškarce tako što ih nagoni da odlaze iz kuće, a ne retko i da napuste porodicu. Biljke bi uvek trebale da stoje na svetlom mestu i ako je moguće na severnoj strani prostorije jer se na ovoj strani ukrštaju i lome zračenja sa preostale tri strane sveta. Takođe, na ovoj poziciji se i najefikasnije eliminiše dejstvo štetnog zračenja podzemnih voda.

Treći Ritual - 24. decembar

Na ovaj dan se preporučuje da prostor u kojem najviše boravite, preuredite novim razmeštajem stvari, unošenjem neke nove stvari ili promenom dekora. Osnovni je savet da u prostoru bude što manje stvari i nameštaja koji smeta cirkulaciji energije, vazduha i svetlosti. Posebno se potrudite da uklonite stvari koje sprečavaju da se vrata mogu širom otvariti, a posebno ulazna vrata u kuću ili stan. Sklonite sve predmete i stvari koje ometaju da svetlost ulazi kroz prozore. Postavite krevet na mesto pri kojem će vam tokom spavanja glava biti okrenuta ka Jugu. Napravite Magijsko Ogledalo i postavite ga u ugao prostora u kojem najviše boravite, a ako to ne možete priuštiti i sasvim obična ogledala mogu biti od velike koristi. Stavite niske malih ogledala ispod lustera kako bi rasplamsale zrake svetlosti i pojačale lučenje hormona melatonina koji stvara Ijudski mozak, a kojim se suzbija depresija. Neka jedno ogledalo uvek bude okrenuto ka prozoru ili okačeno na prozor. Jednostavno imajte više ogledala jer ona imaju moć da odbijaju i lome svaku neželjenu energiju, koja se usmeri na prostor ili vas lično.

Tačno u podne na ovaj dan, širom otvorite sva vrata i sve prozore u kući i pustite da energije, vazduh i svetlost slobodno cirkulišu kroz prostor nekoliko minuta. Za to vreme stanite na sredinu prostora ili cele kuće i zamislite u svom umu kako sve loše energije odlaze iz vašeg prostora a dobre i čiste energije ulaze u vaš prostor. Ovde nije neophodno izgovarati nikakve bajalice jer se Vrtložne energije prirodno i same po sebi slažu u sklad prema Univerzalnim Zakonima u prostoru koji je potpuno otvoren.

Na ovaj dan se u kuću unosi i zimzeleno drvo, koje nikako ne sme biti odsečeno, već zasađeno u saksiji. Ovo je drvo simbol Života koji se rađa, simbol Svetlosti koja izranja iz Tame i simbol ponovnog buđenja prirode i oživljavanja vegetacije. Ne znam zaista, kako misle oni koji odsečenu, mrtvu biljku unose u kuću, da sa njom u kuću unesu Životvornu energiju. To jednostavno nije moguće. Ovo se isto odnosi na svako ubrano ili odsečeno cveće. A u današnje vreme je uobičajeno da se pokljanjaju buketi cveća za razne prilike. Ubrano cveće se nosi samo na groblje u slavu mrtvih jer ubrano cveće uvek simboliše smrt. Nikada nemojte primiti, ni u kuću uneti buket ubranog cveća, jer ono sobom nosi energiju smrti. Ovo se čini samo u nekim posebnim ritualima tokom proleća i leta i ima svoju posebnu simboliku. Kada muškarac ženi poklanja buket ubranog cveća, on nesvesno saopštava ženi da želi da ima vlast nad njenim bićem, kao što ima vlast nad cvećem koje je ubrao. Samo nerazumna žena pristaje na ovakav "pakt".

Četvrti Ritual - 25. decembar

Podrazumeva se da ste tokom velikog spremanje pred Svetkovine, očistili sve ormare, presložili svoju garderobu, oprali prljavu i odbacili sve staro, pohabano, pocepano i ono što više nećete nostiti. Takođe potrebno je i osloboditi se svih drugih stvari i uređaja koji su pokvareni, polomljeni ili oštećeni, jer ovakve stvari lome pozitivnu energiju, a negativnu vezuju za sebe. Ma koliko da vam je nešto draga uspomena, ukoliko je oštećeno ili neispravno, okrnjeno, ili pocepano, to treba odbaciti, jer upravo ta stvar kojoj smo iz sentimentalnih razloga prijemčivi može biti vezujuća tvar za svaku lošu energiju ili upliv ma odakle dolazio.

Napravite posvećenu vodu tako što ćete u čistu vodu, poželjno je da bude izvorska, dodati nekoliko kapi eteričnog ulja lavande i nad vodom izgovorite sledeću bajalicu:

POSVEĆUJEM OVU VODU VODE,

DA MI BUDE OD KORISTI I POMOĆI

U SVIM MOJIM RADNJAMA KOJE ĆU ČINITI,

TAKO, DA MI BUDE VERAN SAVEZNIK.

NEKA TAKO BUDE.

Potom vodu sipajte u bocu sa raspršivačem i tačno u podne otvorite sve ormare i plakare, bilo sa garderobom bilo sa drugim stvarima. Neka ni jedna vrata ormara, plakara i komoda ili fioka ne ostanu zatvoreni u celoj kući ili prostoru kojem se boravi. Prođite prostorom i simbolično prsnite posvećenom vodom u svaki ormar i svaku fioku. Potom stanite na sredinu prostora i izgovorite sledeću bajalicu:

ČISTIM OVE STVARI

SILOM ČISTE VODE

I SNAGOM SVOJE VOLJE,

DA BUDU PROČIŠĆENE,

KAKO BI MI BILE NA KORIST

U SVIM DELIMA MOJIM

I KAKO BI MI POMOGLE

STVARANJU SKLADA U ŽIVOTU

I NA SVIM PLANOVIMA POSTOJANJA.

Kada završite ritual, zatvorite sve ormare, plakare i fioke, a preostalu posvećenu vodu nalijte u posebnu bocu i odložite za neku drugu kasniju potrebu. Posvećenu vodu nikako ne bacajte niti prosipajte. Ukoliko to pak učinite, izađite napolje i vodu prolijte u zemlju.

Peti Ritual - 26. decembar

Isto kao i predhodnog dana, pripremite i posvetite vodu, ali ovog puta u vodu treba dodati nekoliko kapi eteričnog ulja bosiljka, ili ako imate snop osušenog bosiljka, njime možete posvetiti vodu tako što ćete krunicom snopa devet puta kružno promešati vodu u smeru kazaljke na satu i izgovoriti bajalicu posvećenja. Bosiljak je izuzetan energetski i talismanski zaštitnik svih stvari koje se tiču duhovnosti, spoznaje, učenja i drugih intelektualnih delatnosti. Knjige, razna dokumentacija, kompjuter, telefoni i druga sredstva za komunikaciju ili sredstva koja koristimo za učenje, rad i stvaranje.

U podne uzmite čistu lanenu ili pamučnu krpu, naprskajte je posvećenom vodom i simbolički prebrišite knjige, police sa knjigama, radni sto, kompjuter i sva druga sredstva koja koristite u svom radu. Potom stanite na sredinu prostora i izgovorite sledeću bajalicu:

POSVEĆUJEM OVE STVARI

SILOM ČISTE VODE

I SNAGOM SVOJE VOLJE,

DA BUDU ZAŠTIĆENE OD SVAKOG UTICAJA LOŠEG,

KAKO BI MI BILE NA KORIST

U SVIM DELIMA MOJIM

I KAKO BI MI POMOGLE

STVARANJU SKLADA U ŽIVOTU

I NA SVIM PLANOVIMA POSTOJANJA.

Kada završite ritual, sa preostalom posvećenom vodom treba postupiti isto kao i sa posvećenom vodom predhodnog dana.

Šesti Ritual - 27. decembar

Na ovaj dan unesite u kuću korpu kestenja i bnajpre bacite po nekoliko kestenova ispod svakog kreveta. Kesten ima energetsku i talismasnsku moć da zaštiti prostor od geopatogenih zračenja. Preostalo kestenje može da ostane u korpici i aranžirano sa nekim drugim dodacima i ukrasima kao dekor tokom naredne godine. Ovakav prirodni talisman ima moć da skrene pogled na sebe i odagna svaku lošu energiju onog ko vam u kuću ulazi sa lošim namerama.

Ukoliko živite u malom prostoru ili prostoru koji nije vaše vlasništvo (iznajmljen stan, kuća ili soba), obavezno u prostor na ovaj dan unesite i u vazu sa vodom stavite bambus ili trsku. Ove biljke su izuzetno prijemčive za svoje vlasnike i odlični su energetski i talismanski čuvari prostora kada niste u stanu ili kući. Naravno i ukoliko ste vlasnik prostora u kojem živite nije na odmet imati bambus ili trsku. Ovo su vodene biljke i one rastu i razvijaju se upravo u vodi pustajući svoje žilice. Vodu redovno treba menjati i povremno pothranjivati biljku mineralnim i organskim dodacima u vodu.

Sedmi Ritual - 28. decembar

Sedmog dana vrši se još jedan izuzetno moćan a veoma jednostavan ritual. Uzmite veću posudu i napunite vodom u količini potrebnoj po sopstvenoj proceni. Obično su dva-tri litra vode dovoljna. Zatim sipajte jednu čašu (2 dl) vinskog sirćeta u vodu i promešajte. Sirće mora biti isključivo vinsko, a nikako voćno ili alkoholno. Vinsko sirće ima izuzetnu moć da pojača dejstvo zaštitne energije u prostoru kojom se oplemenili svoje boravište. Ali isto tako je moćno sredstvo koje čisti loše energije koje vam je neko možda uneo u kuću, a takođe, blokira pristup svakoj neželjenoj energiji u narednom ciklusu.

Obred se vrši jednostavno ritualnim pranjem celog prostora. Uzmite čistu krpu namočite je u rastvor sirćetne vode, dobro iscedite i prebrišite sve komade nameštaja, sva vrata i dovratke, kao i prozorska okna (stakla se ne moraju čistiti). Prebrišite na isti način ramove i slike na zidovima, kuhinjske elemente i celo kupatilo. Na kraju, krpu natopljenu rastvorom možete obmotati na metlu ili džoger i prebrisati sve podove u kući. Nije potrebno izgovarati bilo kakve bajalice. Preostali rastvor vode i sirćeta iznesite napolje i prolijte u zemlju.

Osmi Ritual - 29. decembar

Osmi ritual je veoma važan i možda najznačajniji, posebno među magovima i posvećenicima u okultne veštine. Ujedno je i najlakši za izvođenje. Za ovaj ritual vam je potreban kamfor. U prvom noćnom satu odmah iza zalaska Sunca, zapalite kamfor u kadionici i lagano prođite celim prostorom i oko svih stvari tako da dim kamfora ispuni ceo prostor. Kada završite sa kađenjem, uzmite komadiće kamfora i stavite ih u sve ćoškove prostora u kojem boravit, a najbolje i u sve prostorije kuće ili stana. Miris kamfora je toliko moćan da će odagnati svaki pokušaj napada sa astralne ravni i onemogućiti bilo kom biću iz Onostranog da uđe u vaš prostor ukolikoko ga niste sami prizvali.

Deveti Ritual - 30. decembar

Poslednji ritual vrši se kađenjem prostora čistim tamjanom smirne u prvom noćnom satu. Neka miomiris Svetog Tamjana ispuni ceo prostor kako bi uravnotežio sve sile i uneo potpunu hramoniju u prostor i vaše biće. Kada završite kađenje upalite crvenu sveću i sedite udobno ispred nje. Dok sveća dogoreva, posvetite su tišini prisećanju na sve što ste radili u proteklim vremenima. Sumirajte sve rezultate. Osmislite neki novi početak, nešto novo što ćete uneti u svoj život.

Potrudite se da u Staroj godini završite sve započeto a što se može dovršiti. Vratite sve dugove koji se mogu vratiti. Odbacite sve što vam je nepotrebno. Prekinite sve procese, odnose ili delatnosti koji vas koče, a koje je moguće prekinuti. I obavezno se pripremite za neki novi početak u Novoj godini. Unesite bilo kakvu promenu u svoj život, jer se samo na taj način pokreće uzrastanje, pokreće evolucija i razvoj. Samo na taj način je moguće slediti put usavršavanja.

Zapamtite, i najmanja promena je veliko delo u odnosu da ne učinite ništa.

*****

Neka Vam predstojeće Svetkovine donesu Blagodat i Radost na svakom planu!

Neka je Slava Duhovima Nebesa

i Duhovima Zemlje, neka je Slava zauvek!

ZI DINGIR ANNA KANPA

ZI DINGIR KIA KANPA

IA ALAL

IA

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright © 2011 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 25-01-2013 00:55