Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleške

  Razgovori s povodom

  Odgovor drugi

 

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske beleške

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Kon Don

Razgovori s povodom

 

 

Odgovor drugi

 

Kombinovanje raznih magija

 

Da li je moguće da se konbinuje naša folklorna magija sa zapadnim okultizmom?

09.02.2011.

 

J.R.

Hvala! Ni meni se Krouli ne dopada jer mislim da je bio podijeljena ličnost. Njegove teze pobijaju jedna drugu. Bardon je ok što se tiče programa za meditaciju.

Ja bih iskreno volio kada bi ponovo oživjelo staro balkansko vještičarstvo, nije da toga nema danas, al' sve ljude koje sam upoznao, rad vračara nipodaštavaju, a one su bile prvi doktori, spasili toliko ljudi. Danas svi hoće da budu hermetisti, magovi itd. zapostavljajući svoje nasleđe.

E sad, da li je moguće da se konbinuje naša folklorna magija sa zapadnim okultizmom? Koliko mi je poznato, imena entiteta u starim društvima poput Sumerskog su ekvivalent Bogovima i Duhovima u "mlađim" civilizacijama... Jesam li u pravu?

Šta te je opredijelilo za sistem po kojem radiš? Mnogo imam pitanja, a svjestan sam da ovo nije mjesto za diskusiju ovakve vrste, isto tako zahvalan sam ti sto si mi odgovorio...

 

Naša stara tradicija, mislim na prostor Srbije, je odlična, mada je veoma teška za rekonstrukciju i oživljavanje u pravom smislu. Razlog je tome nedostatak tekstova i drugih pisanih izvora. Ono što postoji je prilično škrto, mada ima dosta etno studija koje su obrađivale slovensku mitologiju i religiju, dok o magijskoj praksi gotovo i da nema tragova.

Postoje naravno i danas takozvane neopaganske slovenske skupine koje nešto pokušavaju oživeti, ali je sve to na nivou religijske i tradicionalne, a ne magijske svesti. To važi za sve stare i autohtone sisteme i tradicije pa i za sumersku u koju sam se ja upleo...

Sav taj neopaganizam je novi pomodarski, religijsko tradicionalni folklor i ništa više od toga. Naravno moguće je naći, istraživanjem, dovoljno materijala o radu naših starih "žreca", te "vračara", a i dovoljno se te tradicije očuvalo u istočnoj i južnoj Srbiji. Mada opet, Vlaška magija iako ima dosta zajedničkih elemenata sa starosrpskom tradicijom, ipak to nisu iste prakse...

Ja sam se dosta vrteo između, upravo te starosrpske, tribalske magije i ove koju praktikujem, sumerske. Obe su autohtone, mada je sumerska poreklom starija, i možda nije pretenciozno reći "prva". Možda je baš to bio razlog... Vratiti se na sam početak, na Izvor...

Da, i da odgovorim na samo pitanje. Nikakvo kombinovanje tradicija nije dobro, jer takva novotarija ne bi bila ni jedna od tradicija, već nekakav moderni sinkretizam. Sinkretizma inače ima mnogo, naročito na zapadu. Moglo bi se, bez pretencioznosti reći da zapadu nedostaju čiste vrednosti, pa otuda težnja za preuzimanjem istočnjačkih mudrosti i mešanje s domaćim tradicijama. To se kao potreba javlja upravo zbog nedostatka domaćih tradicija, a one su nestale, zapravo razorene i uništene od strane hrišćanskih "misionara" koji su šireći hrišćanstvo "starim kontinentom", a i šire, zatirali sve pred sobom. Širenje hrišćanstva je imalo pogubniji uticaj na kulture naroda i na tradiciju, nego što su to imala otomanska osvajanja i širenje islama. Islamski džihad je "mala beba" u odnosu na ono što je činila crkva u ranom i srednjem veku uopšte.

Srednjevekovna magija u Evropi je nasleđe delom antičkih misterija i delom lokalnih tradicija izmešanih sa kabalom i elementima hrišćanske mistike i gnosticizma. To sve zajedno, kao jasan sinkretizam, koji se praktikovao u strogoj tajnosti, crkva je okarakterisala kao mračnjaštvo i "šurovanje s Đavolom". Danas je za to moderno reći "Satanizam".

Nije zgoreg da ponovim: treba raditi čistu praksu, smeštenu u jedan sistem, jednu tradiciju. Dakle, bez kombinovanja! Tačno je da postoje mnoge sličnosti među "magijama", isto kao što sličnosti postoje među religijama. Izvor je samo Jedan!

Moguće je, i trebalo bi delovati izvan svake tradicije, biti "iznad". No, do toga se dolazi upravo kroz čistu tradiciju. A Staza je duga...

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright © 2011 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:36