Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Odgovor dvanaesti

 

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Kon Don

Razgovori s povodom

 

 

Odgovor dvanaesti

 

O dobrom i lo�em ritualu

 

Za�to ritual "ne radi" čak i kad je sve urađeno kako treba?

16.08.2011.

 

D.I.

Zdravo Aleksandre, pratim od nedavno dosta intenzivno sadr�aje na tvom sajtu i sve �to sam do sad pročitao smatram veoma interesantnim, a nadasve korisnim, pa čak i neophodnim saznanjem � sve pohvale!

Elem, već barem par godina me interesuju mnoge stvari vezane za magiju, okultno i svakodnevnom prosečnom čovekovom umu prisiljenom na konstantno racionalno razmi�ljanje skoro potpuno nepoznato. Tek u skorije vreme sam odlučio da se aktivno posvetim saznanjima i praktikovanju naučenog iz ove oblasti. Dasta sam pročitao i naučio iz tvojih prepiski, a i sa nekih drugih strana, međutim, posebno me je zainteresovao segment magijske prakse koji mnogi autori s pravom smatraju "početnim stepenom�, a tiče se meditacija moći, otvaranja čakri, uzdizanja kundalini i ulaska u trans. Potrudio sam se da o svemu saznam �to vi�e, krenuo da praktikujem jogičke ve�be disanja, neke lak�e (osnovne) tehnike koncentracije, meditaciju praznine, međutim, nailazim na problem (koji mo�da uop�te i nije problem) u vezi sa kojim tra�im od tebe pomoć i savet, bilo kakvu odrednicu ili razja�njenje, jer verujem da i u ovoj, kao i u mnogim drugim magijskim sferama zna� i ima� neuporedivo vi�e iskustva od mene.

Problem se odnosi na ulazak u trans. Znam da je ovo prvi korak ka pravoj magijskoj praksi, ali jednostavno imam utisak da mi ne polazi za rukom. Potrudio sam se da naučim �to vi�e o detaljima ovog procesa, o ve�bama disanja koje treba pre toga odraditi, ve�bama opu�tanja, tehnikama samog ulaska, meditaciji praznine (mislim na či�ćenje uma od misli kako bi moglo da se pristupi alfa i dubljim stanjima), vizualizovanju merdevina, a potom slobodnog pada (ukoliko su oči zatvorene), metodi koncentracije na jednu tačku (ukoliko su oči otvorene) i jo� nekim naprednim koje nisam ni poku�avao. Problem je to �to mi se čini da sam već potpuno uspeo da nadvladam bujicu misli i bez problema mogu to da iskontroli�em nekad i na vi�e od deset minuta (prosto ne mislim ni o čemu). Obično vizueli�em slobodan pad u tami pri izdisaju, kada osetim da sam potpuno opu�ten i da su misli ra�či�ćene, ali i posle desetine minuta provedenih u ovakvom stanju obično ne osetim ni�ta vi�e od strujanja energije u telu, recimo u vidu blagih prijatnih trnaca, najvi�e skoncentrisanih u ni�im delovima nogu i ruku. Voleo bih da čujem tvoj savet po pitanju svega ovoga. Da li ne�to ne radim dobro? Da li treba ne�to da izmenim/dodam? �ta misli� da mo�e biti uzrok? Da li postoji neki bolji vid vizualizacije/cele thnike, i kada je uop�te vizualizacija u pitanju, mo�e� li mi �to detaljnije opisati kako tačno taj proces uop�te treba da izgleda? Da li je moguće da je u stvari sve �to radim dobro, samo sam ja previ�e nestrpljiv i očekujem previ�e? Koliko uopste treba praktikovati "ritual� bez prekida da bi se pristupilo alfa i dubljim stanjima (10-20 minuta/pola sata/sat)?

Mo�e� li mi reći kakve osećaje/vizije najče�će mo�emo i treba da osetimo da bismo znali da smo na pravom putu? Koliko dugo (dnevno/nedeljno/mesečno) treba svakodnevno praktikovati sve ovo da bi "rezultati� bili bolji i �ta tačno treba da uočimo kao pozitivan rezultat?

Mislim da bi odgovorima na ova pitanja, a mo�da i demistifikovanjem, razja�njavanjem jo� nekih krucijalnih stvari u vezi sa ovom temom, nečega jo� �to smatra� da moramo znati, uspeo mnogo da pomogne� svima nama koji od skora lutamo po ovom trnovitom putu sa zvezdanim ciljem, koji ti već godinama gazi�.

Ne mogu da opi�em koliko sam ti u napred zahvalan!

 

Ovde je postavljeno niz veoma kvalitetnih i ozbiljnih pitanja uz sve prateće dileme i nedoumice koje bi se mogle formulisati kao pitanje: za�to ritual "ne radi" čak i kad je sve urađeno kako treba? Ovo je svakako, nedoumica mnogim tragaocima na Stazi Spoznaje. Tako da ću se potruditi da pru�im adekvatan odgovor, koliko je to u kratkim crtama moguće reći...

Ritual, ili obred je sredstvo čija je svrha da maga odvede �eljenom cilju, ili da �eljeni cilj dovede magu. Za vr�enje rituala nije potrebna ustaljenost, odnosno ponavljanje. Taj kontinuitet u vr�enju obreda je odlika religijskog poimanja stvarnosti. Stalno ponavljanje rituala izraz je religijske svesti. A to znači mnogo ponavljanja koje mo�e odvesti cilju nakon du�eg vremena ritualne prakse. Ovde je i vidna razlika između Ritualne Magije i Kraljevske Ve�tine. Prva je, svakako, neminovnost u razvoju na Putu Spoznaje. Jer početak, kojem nedostaju znanje i uvid, zahteva veru i ritualnost.

Ceremonijalna Magija, kako se jo� naziva, ne sme biti cvrha i cilj. Zadr�avanje i ostanak na ovom nivou razvoja magijske svesti, mo�e doneti izvesne rezultate, ali isto tako mo�e odvesti u jačanje religijske svesti i predanosti sistemu magijske prakse koji prerasta u kult ili sektu. Čak iako mag sam prote�ira ceremonijalnu praksu magijskog rada, to se nedvosmisleno posmatra kao kultna radnja ili sekta�ko pona�anje.

Treba znati sledeće. Svaki ritual mora da bude uspe�an. U protivnom on nema svrhu. Uzalidno je tro�iti i vreme i energiju na ne�to �to ne donosi plod. Ovo je stav magije kao Kraljevske Ve�tine. Znajući ovo, Uzvi�eni mag, postepeno, odvajajući se od svetovnog, odvaja se i od ceremonijalnog. Ritual nije ni�ta drugo do spolja�nji izraz unutra�njeg. Ritualna magija je izraz mentalnog i fizičkog delanja sa nivoa Zemaljske ravni. Uzvi�eni magovi Kraljevske Ve�tine uvek deluju sa Eterične ravni na sve ostale. Njeno delo, ne zahteva sakramente i relikvije, ni ritual i oltar, niti prostor i vreme. Kraljevska Ve�tina je izraz Čiste Volje Sopstva.

Eksperimentisanje u vr�enju raznih rituala, a naročito ukoliko pripadaju različitim sistemima, nikako se ne preporučuje jer to vodi mentalnoj zbrci. Ovo je za aspirante veoma va�no, jer ta mentalna papazjanija neminovno vodi u razočarenje. Aspirant mora sa�eti svoj rad u okvir jednog sistema magijske prakse. Tek kasnije, dovoljno utemeljen, mo�e se po volji upustiti u sa�imanje vi�e sistema, gradeći sopstveni Put.

Dakle, ovo bi se moglo okarakterisati kao prvi osnovni razlog, za�to ritual "ne radi". Aspirant se u vr�enju obreda mora pridr�avati jednog sistema i njegovog izričitog ustrojstva. To znači da mora razlučiti sopstveno opredeljenje u smislu izbora paradigme.

Sledeći, ali isto tako va�an momenat jeste da svaki ritual ima niz pripremnih radnji koje je potrebno ispo�tovati kako bi doneo uspeh. Pripremu za izvođenje rituala većina aspiranata zanemaruje ili formalno odradi. Formalizam u pristupu obredu dovodi do njegove formalizacije i odsustva rezultata. Ritual mora da ima jasan cilj. Mora da ima svrhu, jer u protivnom neće doneti očekivane plodove.

Formalizam u magiji je opasan i ne samo �to ne donosi rezultate, već donosi veliko razočarenje. Formalizam, takođe, označava religijski pristup vr�enju obreda. Najče�ća konstatacija: "Sad nisam uspeo, biće bolje drugi put, bolje ću se pripremiti i usredsrediti", pora�avajući je pristup magijskom radu. Treba se neizostavno oslboditi formalizma u pristupu magijskoj praksi i rezultati će početi da se ni�u.

Sledeće, neizostavno se mora osloboditi intuicija, intuitivni pristup u realizaciji svakog dela, pa i magijskog rituala.

Ne bih mogao da odgovorim na konkretno pitanje da li se ne�to radi pogre�no ili nedovoljno dugo. Mo�da, kada bih imao detaljan opis rituala, ali odgovor na ovo pitanje je svakako u odabranoj paradigmi koja propisuje metode i načine ne samo vr�enja obreda, već i predhodne pripreme. Osim toga, va�no je, nemerljivo je va�no imati izgrađen sopstveni odnos prema svim stvarima u �ivotu i to kroz prizmu magijske prakse koja se sledi. To znači, ono �to veoma često ponavljam, mag je uvek mag. Ne postoji "magija na određeno vreme". Svaki segment �ivota maga je protkan magijskim delom. To delo, naravno da ne mora biti uvek neki ritual, ali mora biti pro�eto silinom lične mentalne energije i energije samog fizičkog biopolja.

E, ovde se dolazi do onoga �to se od najstarijih vremena smatralo Prvom Magijom. To je Magija Elemenata. Iz ličnog iskustva i razgovora sa mnogim aspirantima znam da osnovnu Magiju Elemenata gotovo niko ne primenjuje, ili je primenjuju vrlo �turo i nepotpuno. A opet, to govorim iz ličnog iskustva do�ivljenog i same magijske prakse, Magija Elemenata je nezaobilazna i gotovo svakodnevna praksa, jer je to jedini način da se odr�i potpuna ravnote�a i skladnost unutra�njeg i spolja�njeg bića, skladnost duha i tela. Upravo je Magija Elemenata taj op�ti sistem koji treba da omogući skladno delovanje svih energija, kako unutra�njih, tako i spolja�njih, ali isto tako i da spreči, u energetskom smislu, svako ne�eljeno dejstvo i svako ne�eljeno uplitanje sa strane. A tih energetskih upliva je nebrojeno mnogo, svakodnevno. Nema trena u na�em �ivotu a da se ne nalazimo u nekom energetskom vrtlogu. A samo jedna remetilačka energija ukoliko se ve�e za na�e energetsko polje, mo�e da poremeti mnoge sfere delovanja pa i samo vr�enje rituala, čak i kad je u pitanju meditacija, kontemplacija, vizualizacija i mnoge druge sasvim "obične" ve�be.

Nema pravila u tome da li neku ve�bu li kakvu drugu mantalnu aktivnost treba praktikovati petnaest minuta, pola sata ili dva sata. Nekome je potrebno "malo", nekome "mnogo" vremena. Ali, �ta je vreme, u ovom kontekstu shvaćeno? Koliko god ne�to trajalo, to je samo tren istrgnut iz večnosti. Taj "tren" je ona tačka u kojoj se dodiruju neprote�na i prote�na Beskonačnost. Tren u kojem mag oseća ono �to prolazi a jo� nije pro�lo i ono �to dolazi a jo� nije do�lo. To je ona tačka u kojoj se dodiruju svi "svetovi". Mo�e se to nazvati "trans", no to je �amanska ve�tina zapadanja u stanje "viđenja". Ja to nazivam "izmenjeno stanje svesti", ali tom stanju predhodi "povi�eno stanje svesti". Upravo to "povi�eno stanje svesti" je mentalno stanje bića svakog maga, jer mag je uvek u stanju "povi�ene svesnosti". Ako nije tako, onda nema ni magije. Iz ovog se stanja opa�a svet i do�ivljava svaki tren u �ivotu. Bez ovog, neki ga nazivaju "�esto čulo", mag ne bi bio u stanju da sprovede ni jedno delo.

Da bi �iveo u ovom "povi�enom stanju svesti" najva�niji su potpuno samoodređenje, magijska posvećenost i besprekornost u delu. Po tom sledi Magija Elemenata koja se vremenom stapa sa bićem maga toliko da on gotovo sve radnje "Eterizacije" vr�i spontano i gotovo bez svesno vođene i usmerene mentalne aktivnosti. Magijska "Eterizacija Elemenata" postaje u �ivotu maga neprekidan proces poput disanja ili rada srca, bez kojih nema �ivota. Isto tako, i bez "Eterizacije" nema magijskih moći, sposobnosti, ve�tina, znanja, uvida, spoznaje, prosvetljenja...

I jeste, kao �to si primetio, magijski put veoma "trnovita staza". U jednom starom spisu je ostalo zabele�eno: ko nije sedam puta nagazio na trn, taj spoznao nije.

Zato i upućujem svakog na predavanja koja sam odr�ao pod nazivom Korelacije magijskog i svetovnog, zarad otklanjanja niza pogre�aka u procesu samoodređenja, a potom na Magiju Elemenata i procese "Eterizacije", da bi se iza toga pristupalo vi�im sferama magijske prakse, uspe�ne magijske prakse.

Mo�da ovaj odgovor neće u potpunosti biti zadovoljavajuć u smislu očekivane konkretizacije nekih pojedinačnih aktivnosti praktičnog rada, ali treba znati jedno: instant magija ne postoji.

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2011 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:34