Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Ogledalo

  Ars Magica

  Adepti

  Hinduizam

  Budizam

Tekst 4

 

  Judaizam

  Hrišćanstvo

  Islam

  Ostale religije

  Misterije

  Tajna društva

  Istorija

  Filosofija

  Astrologija

  Radiestezija

  Nauka

  Ekosfera

  Ars Medica

  Psihologija

  Umetnost

  Zanimljivosti

  Putopisi

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

 Alexanthorn

 Kontakt

 

 

 

Thornal

Arhiva tekstova Svetog Kraljevstva Magije

 

 

Budizam

 

4

 

Lame - Učitelji Karma Kađu tradicije

12.08.2010

 

Lama je taj koji nam otvara riznice Darme. Iako je istina, kao suština našeg uma, oduvek postojala - ključeve riznice nam prvi pruža lama. On nam, poput ogledala pokazuje naše sopstveno lice, i iz nepreglednog okeana učenja zahvata upravo onu kap koja je za nas, ovde i sada, korisna.

 

 

XVI Karmapa, Rangdjung Rigpe Dordje

 

Želim da, na kraju, uklonite tamu vlastitog neznanja i prepoznajući mudrost sopstvene svesnosti, dosegnete potpuni mir i krajnje ostvarenje Vadjradare, a da do tada budete srećni i nesebično radite za dobrobit drugih.

XVI Karmapa

 

XVI Karmapa, Rangdjung Rigpe Dordje, je rodjen 1924. u istočnom Tibetu. Prepoznat je prema uputstvima koja je, opisujući detalje u vezi svoje sledeće inkarnacije, ostavio XV Karmapa. Zatim je u manastiru Palpung zamonašen, primio bodisatva zavet, mnoga učenja, odoru svog predhodnika i Crnu Krunu.

Njegov život se odvijao po obrazcu njegovih prethodnika - činila su ga putovanja i podučavanja širom zemlje. Nakon okupcije Tibeta, Karmapa je zajedno sa svojim učenicima bio prinudjen da 1959. napusti zemlju, kako bi očuvao transmisiju Karma Kadju linije. Time se ispunilo proročanstvo V Karmape da će se, u vreme njegove XVI inkarnacije, loza kineskog cara ugasiti, da će Kinezi napasti i okupirati Tibet donoseći patnju i siromaštvo za oba naroda i da će se, na Tibetu, budistička učenja gasiti.

Kralj Sikima je ponudio Karmapi zemlju na kojoj je, potom, obnovljen manastir Rumtek - Karmapino sedište u egzilu. Njegova putovanja su postajala sve brojnija, a njegove aktivnosti su neprekidno rasle.

1974. je, po prvi put, na poziv svojih prvih učenika sa zapada, Olea i Hane Nidal posetio Evropu: 10. Decembra, Karmapa je stigao u Kopenhagen. Nakon toga, budistički centri su bili osnovani u Evropi i Americi.

Karmapa Rangdjung Rigpe Dordje je 1979. započeo izgradnju novog meditacionog centra jugoistočno od Nju Delhija, gde se danas nalazi Karmapin medjunarodni budistički institut (KIBI). U julu 1981. Karmapa je započeo rekonstrukciju hramova i meditacionih centara. Organizovao je štampanje i distribuciju hiljada Darma tekstova - medju njima i 500 primeraka Kandjura. Čak je, i tokom poslednjih meseci svog života, vredno radio na širenju Darme.

XVI Karmapa je umro u SAD, u bolnici u Sionu, u blizini Čikaga, 5. novembra 1981. 36 sati nakon smrti njegovo telo je ostalo toplo i savitljivo, a naročito je njegov srčani region bio toliko topao da se to moglo osetiti sa priličnog rastojanja. 9. novembra Karmapino telo je preneto u manastir Rumtek. Umesto da se tokom 45 dana, koliko je proteklo do kremacije, raspadne, Karmapino telo se smanjilo do veličine malog deteta.

Tokom kremacije kojoj je prisustvovalo stotine lama i učenika iz celoga sveta, iako je vreme bilo vedro i suvo, Sunce je okružila džinovska duga.

 

 

XVII Karmapa Taje Dordje

 

XVII Karmapa je potpuno nalik predhodnim Karmapama - dovoljno je da stvari samo jednom vidi ili čuje i da ih u potpunosti razume.

Lama Ole Nidal

 

Rodjen je na Tibetu 1983. godine kao prvorodjeni sin III Mipam Rinpočea, velikog lame Njingma škole. Kao što je uobičajeno za Karmapu, prvog svesno inkarniranog lamu, u uzrastu od jedne i po godine dečak je počeo da se predstavlja kao Karmapa. U martu 1994. on i njegova porodica su uspeli da prebegnu sa Tibeta prvo u Nepal a zatim u Indiju.

Istog meseca došao je u Nju Delhi, gde ga je, tokom ceremonijalne dobrodošlice, Šamar Rinpoče, drugi po rangu lama Karma Kadju škole i formalno prihvatio kao XVII Karmapu. To je bilo prvo predstavljanje "novog" Karmape svetu. U novembru 1996. tokom velike ceremonije, u hramu u Bodgaji, primio je zavete budističkog utočišta i pridružio se monaškom redu. Tada je dobio ime Trinli (Buda aktivnost) Taje (Bezgranična) Dordje (Nepromenljiva). Prvu veliku ceremoniju kojoj je prisustvovalo nekoliko hiljada ljudi iz celog sveta, vodio je u Bodgaji, mesec dana kasnije.

Oktobra 1997. doputovao je u Butan, na poziv kraljevske porodice, gde je primljen uz najviše počasti i zvanično prihvaćen kao novi Karmapa. Krajem 1999. tokom prvog obilaska istočne Azije hiljade ljudi su od njega primili budističko utočište i inicijacije.

Početakom novog milenijuma Karmapa Taje Dordje je prvi put posetio Evropu. Od januara do avgusta 2000. XVII Karmapa je dao budističko Utočište, Bodisatva zavet i brojne inicijacije u Nemačkoj, Francuskoj, Austriji, Madjarskoj, Španiji, Švajcarskoj, Poljskoj i Danskoj.

Karmapa Taje Dordje nastavlja sa intenzivnim obrazovanjem. Svakodnevno provodi više časova u meditaciji i sa nekim od najvećih majstora tibetanskog budizma intenzivno je meditirao u povučenosti. Takodje, dobro poznaje savremenu nauku i moderne aspekte 'informatičkog društva'.

 

 

XIV Šamar Rinpoče

Mipam Čokji Lodro (rođ. 1952.)

 

U budućnosti će se pojaviti veliki bodisatva sa krunom boje rubina, koji će mnoga napaćena bića izbavljati iz konfuzije i patnje.

Buda Šakjamuni

 

Prvi Karmapa, Dusum Ćenpa, započeo je tradiciju svesno inkarniranih lama Tibeta, najavivši da će se ponovo roditi kao II Karmapa, Karma Pakši. Linija Šamarpinih inkarnacija nastala je takodje u XIV veku i predstavlja drugu liniju uzastopnih inkarnacija u istoriji ove tradicije.

Pred svoju smrt, II Karmapa je zapisao da će se u budućnosti pojavljivati u obličju dvojice lama koji će se reinkarnirati jedan za drugim, naizmenično kao učitelj i učenik, da bi očuvali transmisiju Kadju linije. To se i obistinilo u vreme III Karmape, Rangdjung Dordjea, koji je svog najznačajnijeg učenika, Kjadrup Tragpa Sengea, prepoznao kao drugu emanaciju Karmape, poklonio mu Crvenu krunu i dodelio mu status Šamarpe, što znaci "Nosilac Crvene Krune". Crvena Kruna je replika Karmapine Crne krune i na simboličan način označava neodvojivost ove dve linije inkarnacija. Šamarpa je takode poznat kao emanacija Amitabe, Bude Beskrajne Svetlosti.

XIV Šamarpa, Mipam Čokji Lodro je rodjen na Tibetu 1952. godine. Kada je imao četiri godine, XVI Karmapa ga je prepoznao kao četrnaestu inkarnaciju Šamarpe. Sa šest godina, mladi Šamarpa je primetivši grupu Jangpačen lama oduševljeno uzviknuo: "Oni su iz mog manastira". Nakon toga je sa Karmapom posetio Dečen Jangpačen - manastir kojim je upravljao tokom svojih prethodnih inkarnacija. Tu su se nalazile statue svih prethodnih Šamarpi koje je, bez oklevanja, identifikovao. Ugledavši Crvenu krunu rekao je: "Ovo je moja kapa". Od XVI Karmape primio je celokupnu transmisiju Karma Kadju škole.

Nakon kineske invazije Šamar Rinpoče je zajedno sa XVI Karmapom napustio Tibet. Uz Karmapu je ostao sve do njegove smrti. Nakon toga posvetio se mnogim projektima koje je u poslednjim godinama svog života započeo XVI Karmapa. Šamar Rinpoče je zaslužan za ponovno štampanje Tendjura, zbirke komentara Budinih učenja. On je i jedan od osnivača Karmapinog medjunarodnog budističkog instituta (KIBI) u Nju Delhiju, čijem je otvaranju 1990. prisustvovao i predsednik Indije. U skladu sa Karmapinom željom, u KIBI -ju se održavaju studije iz oblasti budizma, kako za monahe, tako i za nezaredjene. Radi na osnivanju Instituta za više budističke studije i Centara za intenzivnu meditaciju u Nepalu. Šamarpa podučava u centrima Karma Kadju škole širom sveta.

Zahvaljujući, pre svega, naporima Šamar Rinpočea, 1992. godine prepoznata je sedamnaesta inkarnacija Karmape.

 

 

Lopon Ceču Rinpoče

(1918 - 2003)

 

Ako sam ja Buda, onda je on Ananda, moj voljeni učenik.

XVI Karmapa

I kada moje telo ne bude ovde, ja ću i dalje biti prisutan. To je sigurno!

Lopon Ceču Rinpoče

 

Lopon Ceču Rinpoče je rodjen 1918. godine u Butanu. Još kao dečak je zamonašen u Punaka Dzongu, najvećem butanskom manastiru. Medju njegovim brojnim učiteljima su bile lame sve četiri škole tibetanskog budizma (Kadju, Njingma, Sakja i Gelug). Proveo je mnoge godine meditirajući u Milarepinim pećinama i na svetim mestima Guru Rinpočea.

Kada je imao 26 godina, XVI Karmapa je postao jedan od njegovih najvažnijih učitelja. Od njega je primio učenja i transmisije Karma Kadju škole. Narednih nekoliko decenija Rinpoče se posvetio izgradnji i obnovi budističkih manastira, mesta za meditaciju, stupa i molitvenih točkova kao i razvoju najizolovanijih oblasti Nepala.

Ole Nidal i njegova supruga Hana sreli su ga 1969. godine i on je postao njihov prvi budistički učitelj. Ovaj fascinantni susret označio je prekretnicu u njihovom životu, ispunjenom brojnim avanturama. Ceču Rinpoče je na njihov poziv 1987. prvi put posetio Evropu. Od tada je putovao širom sveta i davao učenja i inicijacije u brojnim budističkim centrima, koje je osnovao Lama Ole Nidal. Zaslužan je i za izgradnju skoro 20 stupa u Evropi i Americi.

Srbiju je posetio 1995. kada je u Subotici dao inicijacije nakon kursa Pove (Joge transfera svesti) koji je održao Lama Ole Nidal.

Prilikom njegovog prvog odlaska u bolnicu 1999. godine, lekari su utvrdili da mu je srce veoma slabo. Iako mu se zdravlje i dalje pogoršavalo on je, do poslednjeg dana, nastavio sa aktivnostima usmerenim ka dobrobiti svih bića.

10. juna 2003. Lopon Ceču Rinpoče, jedan od najvećih budističkih majstora današnjice, ostvario je Paranirvanu.

 

 

Lama Ole Nidal

(rođ. 1941.)

 

Često govorim da su Ole i Hana emanacije aktivnosti Karmape a reći ću vam i zašto: to ne govorim zato što ih toliko volim već zato što mi je to sam Karmapa rekao.

Lopon Ceču Rinpoče

 

Lama Ole Nidal je danas najpoznatiji Zapadnjak koji je u potpunosti kvalifikovan kao lama i učitelj meditacije tibetanskog budizma.

1969. godine Ole Nidal i njegova supruga Hana postali su prvi učenici sa zapada XVI Karmape, najvećeg majstora meditacije XX veka i poglavara Karma Kadju škole tibetanskog budizma. Posle tri godine intenzivnog učenja i meditacije sa Karmapom i drugim velikim lamama Tibeta i sami su postali lame. Karmapa im je potom poverio da 2500 godina staro i neprekinuto Budino učenje prenesu na Zapad. Poslednjih 30 godina njihov život ispunjen je neprestanim putovanjima, predavanjima i osnivanjem budističkih centara širom sveta.

Lama Ole Nidal otkriva suštinu tibetanskog budizma oslobodjenu svih suvišnih tradicionalnih okvira. U skladu sa osnovnim načelima budizma, lama Ole savetuje kako potpunu proveru učitelja i učenja tako i izbegavanje svega što se zasniva na pukoj veri ili doživljava kao dogma. Uvek ohrabrujući nezavisno mišljenje, svojom neiscrpnom energijom, duhovitošću i savremenim pristupom on podučava metode za savršenu aktivnost u svakoj životnoj situaciji. Samo njemu svojstvenom svežinom i zdravo razumskim pristupom on pokazuje direktan put ka drevnim spoznajama tibetanskog budizma.

 

 

 

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright © 2010 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 27-01-2013 06:42